Kun je nog steeds niet slapen? Lees hier wat je daar aan kunt doen

Creëer in zes weken het vertrouwen in je natuurlijke vermogen om te slapen, zonder pillen, dure matrassen of andere prijzige trucs

Door: Robert Haringsma

psycholoog amsterdamAls jij slaapproblemen hebt, weet ik waar je doorheen gaat.

In al de jaren dat ik slaapproblemen behandeld heb, heb ik vaak genoeg de wanhoop van mijn cliënten gevoeld.

De gekmakende combinatie van enorme vermoeidheid en tóch maar niet kunnen slapen.

Laat ik dus maar direct duidelijk zijn:

Slecht slapen is verschrikkelijk…

Nachtenlang liggen woelen in bed of simpelweg klaarwakker naar je plafond liggen staren.

Daarbij dan nog die malende gedachten: “Als ik nu niet in slaap val, presteer ik morgen op mijn werk niks!” of “Het is toch niet normaal dat ik zo vaak wakker lig? Straks word ik nog gek!

Alles wat je aanpakt om weer beter te kunnen slapen, werkt niet of maar heel even. Ontspannen, mediteren, kruidenthee drinken of een nieuw dekbed. Niets helpt echt om weer te slapen zoals vroeger. Zelfs slaapmedicatie verliest uiteindelijk zijn werking.

Sterker nog, het lijkt alsof de problemen alleen maar erger worden. Hoe meer je probeert, hoe minder goed je kunt slapen.

Het lijkt op den duur alsof je hele leven om slaap draait. Je bent continu bezig met angstgedachten over je slaap en het piekeren over nieuwe oplossingen om je slaapprobleem op te lossen.

Hoog tijd om dit patroon te doorbreken. Maar hoe?

Als je deze pagina leest, snap je waar je slaapproblemen vandaan komen én hoe je ze kunt oplossen.

Lees tot aan het eind door, want daar vind je onze speciale aanbieding die alleen deze week geldt.

Beter slapen is vooral een kwestie van dingen weglaten en niet van extra dingen doen

Als je zoekt naar manieren om beter te slapen, is het belangrijk om te begrijpen waar je slaapproblemen vandaan komen.

Allereerst wil ik je op het hart drukken: er is niks mis met je vermogen om in slaap te komen!

In de training ga je een uitgebreide screening door om te kijken of je slaapproblemen niet lichamelijk van aard zijn. In 99.99% van de gevallen is er echter niets met je vermogen om te slapen aan de hand. Er speelt dus iets anders:

Je gebrek aan slaap wordt veroorzaakt door je angst om niet te kunnen slapen.

Dat gaat zo. Meestal starten slaapproblemen met een periode waarin je minder goed slaapt. Dat kan allerlei oorzaken hebben. Stress, jonge kinderen, medische problemen, enzovoort. Dat slechte slapen is op zich niet zo erg, dat heeft iedereen wel eens.

Mensen die slaapproblemen ontwikkelen, gaan echter piekeren over hun slaapgebrek. Ze willen heel graag acht uur per nacht slapen en zijn enorm bang dat ze dat niet halen. Kunnen ze dan nog wel functioneren? Is het slaapgebrek niet schadelijk voor hun gezondheid?

Dat piekeren staat het slapen al in de weg, maar het zorgt ook nog voor spanning in je lichaam. Die angst waar ik het eerder over had, zorgt er namelijk voor dat je klaar bent om in actie te komen. Dat is natuurlijk niet ideaal als je juist wil inslapen.

Vaak neem je daarom maatregelen die je onbewust alleen maar verder in de put helpen. Minder sporten, meer dutjes doen, ongezond eten, stoppen met activiteiten. Allemaal maatregelen die heel begrijpelijk zijn als je moe bent, maar je slaap niet beter maken.

Dit alles tezamen is een negatieve vicieuze cirkel waar je slaapproblemen steeds erger van worden.

Dit verklaart ook waarom er zoveel middeltjes zijn die even lijken te helpen om beter in slaap te kunnen komen. Bachbloesem, een verzwaard dekbed, medicatie, etc. Ze helpen allemaal enkel en alleen maar omdat ze je het vertrouwen in je slaap teruggeven.

De werkzaamheid is echter maar van korte duur. Zodra je een nachtje niet goed slaapt (wat iedereen wel eens gebeurt) verlies je het vertrouwen en keert direct de paniek terug.

Je bent nu niet alleen terug bij af, maar zelfs dieper in de put. Je denkt nu namelijk: “Mijn slaapprobleem is zo erg dat zelfs medicatie/een slaaprobot/melatonine niet meer helpt!

Zo maakt alles wat je doet om beter te slapen, je slaapproblemen alleen maar erger.

Ik vergelijk het vaak met drijfzand. Hoe harder je probeert om eruit te komen, hoe dieper je er in zakt.

De training die ik ontwikkeld heb, is het laatste hulpmiddel dat je aanschaft om beter te kunnen slapen. Het pakt de kern van de problematiek aan door in te werken op het piekeren, de angst en de onhandige maatregelen.

Je gaat het werken aan je slaap loslaten zodat de slaap je weer gewoon kan overkomen.

Ik ben Robert Haringsma,

In mijn werk als psycholoog, behandel ik altijd graag cliënten met slaapklachten. Simpelweg omdat ik daar heel goede resultaten mee bereik.

Iemand kan huilend en in paniek bij me aanschuiven en er binnen een maand weer helemaal bovenop zijn.

En dat resultaat haal ik niet alleen bij sommige cliënten, maar praktisch bij iedereen. Ik ken geen ander psychologisch probleem dat zo goed te behandelen is.

Als je mensen zo kunt helpen geeft dat natuurlijk een goed gevoel.

Tegelijkertijd frustreerde het me dat mensen vaak pas zo laat een afspraak met een psycholoog maken. Vaak worstelen ze eerst maanden- of zelfs jarenlang met hun slaap, voordat ze hulp inschakelen.

Bovendien zoeken ze eerst vaak hulp in de meest bizarre (en prijzige) hoek. Zo kocht een cliënt van me een bed van 4000,- euro om er vervolgens achter te komen dat ze daar ook niet op kon slapen.

Dat moest beter kunnen en daarom heb ik de online training Natuurlijk Slapen ontwikkeld.

Deze online training bestaat uit vijf weekmodules. Daarin leer je op een eenvoudige manier wat slaapproblemen zijn en hoe je deze achter je kunt laten.

Hierbij horen praktische opdrachten waarmee je direct aan de slag kunt.

Elke dag krijg je een email waarin je motivatie, ondersteuning en extra tips kunt verwachten. Zo loop je het traject moeiteloos door.

Wanneer je vragen hebt, kun je die onbeperkt stellen via de mail.

Tot mijn verbazing werkt deze training misschien nog wel beter dan therapie want:

  • Je bent dagelijks met het proces bezig
  • Vanaf het begin is helder dat het een proces is en niet een kunstje dat je vandaag aanleert
  • Je kunt vragen stellen wanneer je dat nodig hebt en niet pas wanneer je een afspraak hebt
  • Je krijgt de beste behandeling die ik kan geven, geperfectioneerd op basis van de feedback van ruim duizend deelnemers.

Wat de deelnemers zeggen:

Deze resultaten kun je verwachten

 

Slaap wordt weer een gegeven en niet iets waar je over nadenkt. 

Meer uren slapen

Betere kwaliteit van slaap

Dieper slapen én doorslapen

Je voelt je overdag fitter en functioneert beter

Eventuele slaapmedicatie kun je helemaal afbouwen

Niet meer piekeren over je slaapprobleem

Overdag weer vol energie zijn zodat je kunt doen wat je wilt

In lichamelijk betere conditie komen en zelfvertrouwen krijgen in je gezondheid

Je kunt weer gaan werken aan je leven en hoeft niet steeds meer te piekeren en te tobben over je slaapprobleem

Samengevat:

Het is echt mogelijk om beter te slapen en je minder druk te maken over je slaap.

Slapen wordt een non-issue. Je gaat simpelweg naar bed wanneer je moe bent en staat op wanneer de wekker gaat.

Als je opstaat ben je uitgeslapen en kun je er weer tegenaan.

Dat geeft je weer ruimte om je bezig te houden met de echt belangrijke dingen in het leven.

Zie het als een volledige reset van je slaap. Je ontdekt een totaal nieuwe, natuurlijke manier om met je slaap om te gaan.

De transformatie start hier

Natuurlijk Slapen is een online training.

De training bestaat uit vijf wekelijkse modules. In deze modules krijg je een stuk theorie te lezen over wat slaap is en hoe je slaap verstoord kan raken.

Deze theorie is achtergrondinformatie voor de oefeningen die je vervolgens krijgt. Hiermee ga je direct in de praktijk aan de slag.

Vragen kun je per mail stellen. Het is daardoor bijna 1 op 1 coaching, en je zult dan ook al snel vooruitgang merken.

Veel van onze deelnemers geven aan dat deze aanpak beter voor hun gewerkt heeft dan de therapie voor slaap die ze eerder gevolgd hebben.

Ik kan dat ook wel begrijpen. Therapie is vaak maar eens per week of eens per twee weken en je moet maar afwachten of je een goede therapeut treft.

In deze training krijg je een “spoedcursus” van zes weken waarin je dagelijks even met je slaap bezig bent. Genoeg om de juiste dingen te doen, maar niet zoveel dat je er extra door gaat piekeren.

Bovendien krijg je in deze training het resultaat van 15 jaar ervaring, 100 jaar onderzoek en feedback van 1000 deelnemers samengevat in een duidelijke en rechtdoorzee aanpak. Je wéét dus zeker dat je een professionele, betrouwbare methode volgt.

Een methode die er op gericht is om zo eenvoudig en toegankelijk als mogelijk te zijn en tegelijkertijd effectief en impactvol.

En dat alles met een tijdsinvestering van maximaal 15 minuten per dag.

Zo kun je met minimale inspanning dagelijks beter leren slapen.

Hier ga je aan werken:

Week 1: Voorbereiding

Je hebt waarschijnlijk geen slaapprobleem, maar je kunt natuurlijk wel dingen doen die je slaap in de weg staan. In de eerste week ga je jezelf en je omgeving voorbereiden om goed te kunnen slapen.

Je ontdekt hier:

  • De opdracht die alle deelnemers beschrijven als een “eye-opener”
  • Hoe je jezelf traint om beter te slapen
  • De voedingsmiddelen die je slaap in de weg staan
  • Wanneer je sport moet inzetten voor optimale slaap
  • Hoe je direct meer energie kunt krijgen ondanks je slaaptekort
  • Wat je absoluut niet moet doen als je beter wil slapen

Door dit onderdeel van de training:

  • Ontwikkel je een simpel slaappatroon waar je van op aan kunt
  • Maak je slaap niet ingewikkelder dan het is
  • Stap je direct uit de negatieve patronen die je zelf gecreëerd hebt
  • Ga je deze eerste week direct beter slapen

Week 2 & 3: Stoppen met Piekeren

Als je eenmaal weet dat je slaapprobleem en angstprobleem is, wil je natuurlijk weten hoe je van die angst afkomt. In deze week gaan we kijken naar de oplossing voor je angst- en piekerproblemen.

Je ontdekt hier:

  • In welke schadelijke mythes over slaap jij gelooft
  • Welke feiten over slaap je meer ontspannen maken
  • Wat je kunt doen om piekeren voorgoed te stoppen
  • Hoe acceptatie kan helpen om beter te slapen en hoe je dit in de praktijk doet
  • Wat de ene oefening is die je wel kunt doen wanneer je ‘s avonds in bed ligt

Door dit onderdeel van de training:

  • Pak je je slaapproblemen bij de bron aan
  • Zie je direct hoe jij jezelf gek aan het maken bent over slaap
  • Krijg je de teugels van je gedachten en emoties weer stevig in handen
  • Zul je waarschijnlijk al weer een “normale” nacht slaap beleven

Week 4: Volledig vrij worden

Je leeft niet om beter te kunnen slapen, je slaapt om beter te kunnen leven. Een van de beste remedies tegen een slechte slaap is een boeiend leven. In deze week ga je daar naartoe werken.

Je ontdekt hier:

  • Welke invloed slaap op jouw leven heeft gekregen
  • Welke dromen je had voordat je met slaapproblemen te maken kreeg
  • Wat je kunt doen om je dagen leuker en positiever te maken
  • Hoe je slaap minder belangrijk maakt

Door dit onderdeel van de training:

  • Krijg je weer zin in het leven
  • Leer je om minder te focussen op je slaap
  • Krijg je weer controle over je leven

Week 5: Werken aan de toekomst

Een paar weken beter slapen is heerlijk. Maar dat lukt met bijna alle middelen die je inzet wel. De kunst is om langdurig goed te blijven slapen. Daarvoor moet je terugvallen het hoofd kunnen bieden.

Je ontdekt hier:

  • Waarom bijna iedereen met slaapproblemen last heeft van terugvallen
  • Waarom een periode minder slapen niet hoeft te betekenen dat je een terugval hebt
  • Hoe je periodes van minder slaap kunt gebruiken om op de lange termijn beter te kunnen slapen
  • Welke stappen je kunt nemen om een onwrikbaar vertrouwen in je slaap te krijgen

Door dit onderdeel van de training:

  • Krijg je de zekerheid dat je slaapproblemen voorgoed verleden tijd zijn
  • Weet je zeker dat je nooit meer iets anders nodig zult hebben voor je slaapproblemen
  • Zul je onbezorgd de toekomst tegemoet gaan

Werkt deze training?

Waarom zou deze training nu wel voor je werken, terwijl alle andere dingen die je hebt geprobeerd absoluut niets hebben uitgehaald?

De meeste andere methoden om beter te slapen, zijn er vooral op gericht om nu direct beter in slaap te komen. Je zet ze bij wijze van spreken in op het moment dat je al in bed naar het plafond ligt te staren.

Deze training gaat er van uit dat jij juist van je slaap af moet blijven. Je moet er proberen om er géén controle op uit te oefenen. Als je de juiste omstandigheden schept, komt de slaap vanzelf. Dat noem ik: “Natuurlijk Slapen“.

Misschien kun je jezelf nog herinneren hoe het was toen je geen slaapproblemen had. Waarschijnlijk dacht je toen nooit over je slaap na. Het was er gewoon. Precies die houding ga je met deze training weer terugvinden.

Onderzoek

Ik vraag je echter niet om me op mijn woord te geloven. Ik ben niet iemand die op zijn zolderkamer zijn eigen behandeling heeft bedacht. Ik heb psychologie gestudeerd en ben cognitief gedragstherapeut. De aanpak in deze cursus is bovendien gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.  Nu wordt de term “wetenschappelijk onderbouwd” op internet erg gemakkelijk gebruikt. In dit geval is er echter echt heel veel bewijs.

De werkzaamheid van deze aanpak is onderzocht in 20 verschillende studies met ruim 1200 deelnemers.  1´2´3.  De resultaten uit die onderzoeken zijn helder. Zoals wetenschappers van de Vrij Universiteit in Amsterdam kort samenvatten in hun artikel: “We concluderen dat CBTI effectief is voor de behandeling van slapeloosheid.” Het is niet voor niets dat het Nederlands Slaaptinstituut en Slaapgeneeskunde expertisecentrum Kempenhaeghe ook met deze methode werken.

Er is zelfs onderzoek gedaan naar de werkzaamheid van een digitale training zoals deze. Hieraan deden meer dan 1400 mensen mee.4  Daaruit blijkt dat de effecten van een digitale training vergelijkbaar zijn met die van een behandeling door een psycholoog.

Als je dus serieus met je slaapprobleem aan de slag wilt, is dit de juiste methode.

Volledige Garantie

Nu kan ik me heel goed voorstellen dat je toch nog een beetje huiverig bent om de training te proberen. Daarom geef ik een garantie voor deze training.

Deze garantie houdt in dat je het aankoopbedrag van de training terug krijgt, wanneer je er niet tevreden over bent. Een soort van niet goed, geld terug garantie. Je hoeft me alleen maar een email te sturen, ik zal je verder geen vragen stellen.

Ik bied je dan zelfs een gratis consult aan om te bespreken waar het aan kan hebben gelegen. We kunnen dan kijken of er wellicht toch een lichamelijke oorzaak is of dat er meer therapie nodig is.

De transformatie start hier

Als je een behandeling voor je slaapproblemen bij een psycholoog wilt doorlopen, kost dat 853,38.

Dat vragen wij normaal lang niet voor deze training. De prijs van de training Natuurlijk Slapen is 197,-.

Daarvoor krijg je:

De beste behandelmethode voor slaapklachten

Direct toegang tot de gehele training, wekelijkse mails om je bij de les te houden. De training blijft altijd beschikbaar.

Persoonlijke begeleiding van mij via de email

Dagelijkse emails met daarin de training nog eens kort samengevat

Zes trainingsweken met vragenlijsten, video’s, oefeningen en uitleg

Als je deze pagina vandaag leest via onze advertentie op facebook en een snelle beslisser bent, kun je echter meedoen met een fikse korting.

Dat is omdat we op het moment bezig zijn met een onderzoek naar deze training. Daarvoor hebben we 100 deelnemers nodig. Je hoeft voor het onderzoek niets extra’s te doen, we kijken op de achtergrond alleen mee naar je gebruik van de training.

Als jij nu meedoet, krijg je daarom 50% korting en betaal je nog slechts 97,- euro. Let wel op, ik verwacht dat deze kortingsactie aan het eind van deze week stopt.

Nu geen € 853,38 geen 197,-, maar : € 97
(Met een onbeperkte garantie, je hoeft alleen maar een email te sturen)

Bonus: Ebook “Stoppen met Piekeren”

Een van de belangrijke boosdoeners die jou uit je slaap houden, zijn je eigen gedachten.

Het stoppen van deze piekergedachten is enorm belangrijk als je van je slaapprobleem af wil komen. De hele training is hier op gericht, maar in dit ebook vind je alle informatie over dit onderwerp samengevat. Een goed naslagwerk voor op je nachtkastje.

Als je vandaag deelneemt, krijg je dit ebook gratis als extra bonus.

Hoe gaat het in zijn werk?

Aanmelden is simpel.

Als je hieronder op “Direct Starten met de Training” klikt, kun je je direct aanmelden. Betalen kan via ideal, bancontact, creditcard of paypal. Net zoals dat met andere betalingen via internet gaat.

Na aanmelding en betaling krijg je direct twee mails.

Eentje met de factuur, en de andere met de inloggegevens.

Je kunt klikken op de link in de mail en een wachtwoord aanmaken.

En dan kun je direct starten met de eerste module.

De volgende dag krijg je dan de eerste van de dagelijks mails. Als je vragen hebt, kun je gewoon reageren op die mails.

Na een week gaat er weer een module open, met nieuwe opdrachten en een nieuwe fase in je herstel.

Je krijgt levenslang toegang tot alle stof. Je hebt dus ruim de tijd om de cursus te volgen en kunt altijd later terugkijken als je wilt. Jij bent in controle.

Veelgestelde vragen:

Vraag: Is deze training een vervanging van psychologische gesprekken?

Antwoord: in veel gevallen kun je met deze training geheel zelfstandig toewerken naar een betere slaap. Dat blijkt uit onderzoek en ik hoor het ook terug van mensen die deze training gevolgd hebben.

Als je toch tegen valkuilen aanloopt, kun je alsnog onder begeleiding met een psycholoog met deze aanpak aan de slag. Wij hebben psychologen door heel Nederland.

Vraag: hoelang duurt het voordat ik weer goed kan slapen?

Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden. Voor iedereen is dit natuurlijk anders. Ik kan wel zeggen dat veel van de deelnemers aan deze training al binnen een week beter slapen. Tijdens alle zes weken blijft er echter vooruitgang in zitten.

Het streven is Natuurlijke Slaap. Een slaappatroon waarbij je niet meer over je slaap nadenkt en er ook mee kunt leven als het eens een nachtje minder goed gaat.

Vraag: hoe ziet de training er uit?

Elke week krijg je via het ledenportaal toegang tot een nieuwe onderdeel van de training. Dit is een pagina die bestaat uit video’s, vragenlijsten, oefeningen en tekst.

Alles is er op gericht om jouw slaap beter te maken. Je leest dus niet alleen de cursus, maar gaat ook met opdrachten aan de slag zodat je het geleerde ook echt in de praktijk kunt brengen.

Vraag: Hoe weet ik of deze cursus voor mij werkt?

Uit onderzoek blijkt dat de aanpak die ik in deze cursus volg, in bijna tachtig procent van de gevallen een positief effect heeft.

Omdat ik nog een hoop extra onderdelen heb toegevoegd, vermoed ik dat deze training effectiever is voor een nog groter percentage mensen. Dat blijkt ook uit de berichten die ik krijg.

Mocht het toch zo zijn dat deze training jou niet helpt, dan krijg je gewoon je geld terug. Zo weet je zeker dat je niet in iets investeert waar je uiteindelijk geen profijt van hebt.

Je hebt drie keuzes

Zoals ik er naar kijk heb je drie keuzes:

Keuze één is niets doen. Vooral bij hele lichte slaapklachten is dat eigenlijk best een goede keus. Mensen die al wat langer wakker liggen hebben echter vaak grote moeite om niets te doen.

Keuze twee is zelf verder op zoek gaan. Je kunt het internet afspeuren naar gratis advies en op basis daarvan zelf experimenteren. Dat is echter vaak een frustrerend en langdurig proces. Bovendien is het resultaat niet gegarandeerd.

De derde keus is het aanschaffen van deze training. Daarmee loop je een stap voor stap traject wat je gegarandeerd meer en betere slaap oplevert. Én een leven zonder continue stress over je slaap.

Als je daar mee wilt starten, raad ik je aan om nu direct stappen te ondernemen en hieronder te klikken zodat je vandaag nog kunt beginnen met de training.

Bronnen:

  1. van Straten, A., van der Zweerde, T., Kleiboer, A., Cuijpers, P., Morin, C. M., & Lancee, J. (2018). Cognitive and behavioral therapies in the treatment of insomnia: A meta-analysis. Sleep Medicine Reviews38, 3-16. https://doi.org/10.1016/j.smrv.2017.02.001
  2. Trauer, James & Qian, Mary & Doyle, Joseph & Rajaratnam, Shantha & Cunnington, David. (2015). Cognitive Behavioral Therapy for Chronic Insomnia: A Systematic Review and Meta-analysis. Annals of internal medicine. 163. 10.7326/M14-2841.
  3. Vitiello, Michael. (2015). Cognitive–behavioural therapy for insomnia: Effective, long-lasting and safe. Evidence-based mental health. 19. 10.1136/eb-2015-102181.
  4. Seyffert, Michael & Lagisetty, Pooja & Landgraf, Jessica & Chopra, Vineet & Pfeiffer, Paul & Conte, Marisa & Rogers, Mary. (2016). Internet-Delivered Cognitive Behavioral Therapy to Treat Insomnia: A Systematic Review and Meta-Analysis. PLOS ONE. 11. e0149139. 10.1371/journal.pone.0149139.